Några av våra kunder

PORTFOLIO

nj.jpg

Positionering

Baxter of California


Nystartat uppdrag

Baxter of California är USA:s tredje största varumärke för ansiktsvård för män och är etablerad i Sverige sedan 1 år tillbaka. Idag hanterar Baxter all kommunikation själva men har nu gett My Plan i uppgift att ta fram en marknadsföringsstrategi som ytterligare positionerar Baxter på marknaden.


3 Vänners Glass Mindre Socker.jpg

Lansering

3 Vänners Glass

Utmaning
3 Vänners Glass är en liten och geniun glassfabrik som tillverkar glass med endast naturliga råvaror från Norden. 3 Vänners Glass lanserar nu en helt ny glasslinje med mindre socker.  Utmaningen är att uppmärksamma det minskade sockerinnehållet i glassen samtidigt som varje smak i linjen ska få uppmärksamhet.

Strategi
My Plan har tagit fram ett helhetskoncept för en digital kampanj som omfattar content för sociala medier och PR-insatser. Noga utvalda influencerkontakter är också en viktig del i arbetet för att nå ut och skapa uppmärksamhet för de nya glassarna. 

Resultat (Pågående)
Kampanjen har hittills nått 1,2M människor och 3 Vänners Glass har uppnått försäljningsrekord.


ssonhed.jpg

Branding

Sson&Hed

Utmaningar
En potentiell köpare går på visning i cirka 10 minuter. Första intrycket och helheten i inredningen är starkt kopplat till köparens magkänsla och beslut. Med ett omtag och nya insatser önskar Sson&Hed att göra ett större avtryck och öka kännedomen av varumärket på sociala medier. 

Strategi
My Plan PR har skapat ett helt ny look på Instagram och som visar upp Sson&Heds stylinguppdrag.

Resultat
Sson&Heds arbete visas på ett professionellt och säljinriktat sätt på Instagram. För att öka kännedomen om Sson&Heds varumärke har My Plan producerat en instagramannons och uppdraget utvecklas nu till löpande kontopublicering åt Sson&Heds vägnar. 


Regeringsg70A.jpeg

Värumärkesresa

Nomad Mäkleri

Utmaningar
Stigande bopriser och hård konkurrens beskriver marknaden som nystartade Nomad Mäkleri befinner sig i. För att nå både köpare och säljare behöver Nomad etablera en lokal digital närvaro.

Strategi
För att skapa ett starkt varumärke som når både säljare och köpare och samtidigt förmedlar det unika med Nomad Mäkleri tog My Plan fram strategiska rekommendationer. Baserat på ett omfattande insiktsarbete skapades en positionering som tydligt differentierade Nomad Mäkleri från konkurrenterna. My Plan tog fram en handlingsplan och content för sociala medier samt genomförande SEO åtgärder på Nomads webbplats. 

Resultat
Nomad Mäkleri växer. Allt fler säljare som vill ha hjälp med sin bostadsaffär hittar och kontaktar Nomad Mäkleri. Närvaron på sociala medier har ökat med resultat väl över förväntan.  


photo-1463171379579-3fdfb86d6285.jpg

Utbildning

Techsoup Norden

Uppdrag
TechSoup stödjer ideella organisationer världen över genom att ge tillgång till donationer och rabatterade priser på programvara, hårdvara och tjänster från stora företag såsom Abode, Google och Microsoft.

Google AdGrants ger ideella organisationer tillgång till 80 000 kr varje månad för annonsering på Google Sök. Genom annonseringen kan organisationer hitta nya medlemmar, sprida sitt budskap och samla in donationer.

Techsoup i Nordens utmaning var att kommunicera Googles erbjudande och få fler organisationer att lära sig att hantera sökordsannonsering genom Google AdGrants. 

Strategi
My Plan skapade ett utbildningskoncept i grunderna i sökordsannonsering och i Googles program för ideella organisationer. 

Resultat
Både uppmärksamheten och kunskapen om Googles erbjudanden har ökat bland Techsoup medlemsorganisationer. My Plan genomförde 4 heldagsutbildningar placerade i Stockholm, Göteborg och Örebro för sammanlagt 63 deltagare. Efter utbildningen fick deltagarna support och rådgivning från My Plans utbildningsledare genom telefonkonferenser.